Ruotsalainen graafikko ja taiteilija Ingrid Bade (synt. Hagström) syntyi Upplannissa. Hän opiskeli Tekniska skolan -koulussa Tukholmassa (nyk. Konstfack) ja valmistui vuonna 1931 mainosgraafikoksi. Opintojensa aikana hän tapasi suomalaisen taiteilijan Edmund Baden, joka oli Ruotsissa opintokäynnillä Helsingin Ateneumista olevan ryhmän mukana. Pari ihastui toisiinsa ja meni naimisiin vuonna 1931. Samana vuonna he muuttivat Helsinkiin, ja Ingrid sai töitä Holger Schildt -kustantamosta. Vuonna 1932 hän siirtyi Tilgmannille, jossa hän työskenteli mainosgraafikkona.
Tilgmannille tekemiensä töiden ohessa Ingrid Bade ehti työskennellä myös vaatesuunnittelijana Suomen oopperassa (myöhemmin Suomen kansallisooppera), mistä hän sai loistavat arvostelut.
Kun Orfeus manalassa esitettiin, taiteilija Sigrid Schauman kehui Ingrid Baden työtä Nya Pressen -lehden arvostelussa:
”Rouva Baden debyyttiä Suomen oopperassa ei voi kutsua vain lupaavaksi vaan hyväksi suoritukseksi […] Iloiten voi todeta, että nyt meillä on uusi voimavara, johon voimme tukeutua teatterilavastustaiteessa”. Arvostelussa mainitaan muutamia piirteitä, jotka sopivat loistavasti myös Ingrid Baden julistetaiteen kuvaamiseen: ”Rouva Bade kykenee ilmaisemaan itseään selkeästi ja jouhevasti hienostunein keinoin […] Lisäksi voidaan panna merkille, että hänen tyylitajunsa on erittäin hyvin kehittynyt ja värimaailmansa monipuolinen.”
Ingrid Bade loi myös 40–50 erilaista postikorttia, useimpien teemana oli pääsiäinen.
Vuonna 1945 Ingrid Bade muutti miehensä kanssa takaisin Ruotsiin ja unohtui pian Suomessa – mikä on valitettavaa, sillä hän on yksi erittäin harvoista naispuolisista vintage-julistetaiteilijoistamme. Ruotsissa perhe-elämä sai etusijan, mutta Ingrid Bade ehti jonkin verran myös maalata ja tehdä veistoksia.